Fit tortilla - zrób ją sam w domu

Od ponad miesiąca jestem na kolejnej diecie. Nie wiem już która to z kolei, ale tym razem na prawdę długo w niej wytrzymuję. To za sprawą tej zdrowej alternatywy dla kebaba, czyli fit tortilla, którą zrobisz sam w domu. Powiem Wam szczerze, że nie tylko jest to zdrowszy wybór, ale również zdecydowanie tańszy. Najwięcej czasu zajmuje pokrojenie wszystkich warzyw, ale radzę Wam pokroić ich dużo więcej, bo ta fit tortilla jest tak pyszna, że może skusicie się nawet na 2. Ja zawsze robię porcję na 4 placki, bo z mężem traktujemy to jako porządny obiad. 

Można iść na łatwiznę i kupić gotowe tortille w sklepie, jednak aby była fit i zdrowa warto usmażyć sobie samemu takie naleśniki. Dla osób, które nie są na diecie polecam usmażyć zwykłe naleśniki, tylko bez dodatku cukru. Ja w związku z tym, że mam pewne wytyczne, co do odchudzania, chciałam się ich trzymać i poniżej przepis na fit naleśnik, czyli naszą zdrową tortillę. Podam również sposób na szybki, lekki sos czosnkowy. Dla tych co nie lubią mięsa to wystarczy. Ja natomiast zaprezentuję Wam opcję z piersią z kurczaka. 

fit-kebab_tortilla_zrob-to-sam


Przepis na placek/tortillę:

- 1 jajko

- pół szklanki mleka

- niecałe pół szklanki otrębów owsianych ( mogą być też żytnie) lub płatków owsianych - miksujemy je w rozdrabniaczu na mąkę

- olej kokosowy do smażenia

Sposób przygotowania tortilli:

Z powyższego przepisu wychodzi 1-2 dużych placków w zależności jaki gruby chcemy. Nie ma nic prostszego. Do dzieła!

Do miski wbijamy całe jajko, zalewamy mlekiem i wsypujemy zmielone otręby lub płatki owsiane. Ciasto powinno wyjść troszkę gęstsze niż na zwykłe naleśniki. Nie może być zbyt rzadkie, bo będzie nam ciężko go przerzucić na patelni. Smażymy niewielkiej ilości oleju kokosowego. Jeśli placek się dobrze zarumieni należy go przerzucać.

placek-na-tortille_jak-zrobic

Warzywa do fit tortilli:

Tutaj mamy pełną dowolność. Zanim zabierzemy się za smażenie tortilli najlepiej pokroić sobie najpierw warzywa. Najczęściej wybieram: pomidora, papryka różne kolory, ogórka zwykłego lub kiszonego, sałatę lodową lub liście szpinaku czy innej mieszanki sałat, cebula, rzodkiewka, może być też szczypiorek. Super się też sprawdza posiekana na drobno biała kapusta.

Wersja fit tortilli z mięsem:

Jeśli ma być fit, ale z mięsem, to najlepiej wybrać pierś z kurczaka lub indyka. Tutaj nie kombinujmy za dużo, bo to przyprawy nadają mięsu smak. Kroimy zatem mięso w drobne kawałki czy paski i przyprawiamy. U mnie to standardowo używam soli, pieprzu, papryki słodkiej i wędzonej, troszkę czosnku, curry. Czasami jak mam dodaję albo przyprawę do kurczaka, albo przyprawę do szoarmy, którą kupuję w sklepie zielarskim.


Dietetyczny sos czosnkowy:

Osobiście go uwielbiam i smaków wyśmienicie zarówno w tortilli jak i do frytek, a jest bardzo szybki. Zawsze robię go w dużej ilości. 

Składniki na sos czosnkowy:

Wystarczy tylko:

- gęsty jogurt naturalny typu greckiego, 

- naturalny czosnek przeciśnięty przez praskę

- posiekany koperek, ale jak ktoś nie lubi można pominąć i użyć  ziół prowansalskich

- sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Tutaj nie ma żadnej filozofii, tylko należy wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszać. Gotowe!


Sposób przygotowania tortilli

Poniższy rysunek pokazuje Wam najprostszy sposób zawijania tortilli. Pamiętajmy, że im więcej nałożymy na placek tym trudniej będzie ją zawinąć, dlatego zawsze podkładam pod placek folię aluminiową, aby nic mi się nie rozleciało. Na skrawku folii aluminiowej kładę nasz ułożony place, wysmarowuję go całego sosem czosnkowych, kładę połowę warzyw, polewam znowu sosem, kładę mięso i przykrywam znów warzywami. 



Tak przygotowany placek, można już zawijać. Najpierw zginamy lekko dół placka na zakładkę, przykrywając nim lekko na dole warzywa, aby nie wyleciały po prostu dołem. Teraz czas na boki. Trzymamy ten dół placka, aby się nie rozwinął, a boczne krawędzi zawijamy lekko na warzywa, tak aby nie wylatywały bokiem. Teraz szybko owijamy taki placek dookoła dość mocno folią aluminiową i gotowe! 

Jeśli zawijacie pierwszy raz, brzmi to skomplikowanie, ale jak to mówią pierwszy raz najgorszy. Mam nadzieję, że fit tortilla Wam zasmakuje i jest to świetna alternatywa na typowe fast foody. Ta wersja jest nie tylko zdrowsza, ale też mniej kaloryczna wersja i znamy składniki, które w nim są. Przy okazji dużo tańsza alternatywa. U nas w Poznaniu za dużą tortillę trzeba zapłacić ok 17-18 zł, a za tą kwotę w domu zrobię 2-3 takie wersje ( zależy ile warzyw damy do środka - u mnie to zawsze jest bardzo dużo, że aż ciężko zawinąć). Smacznego!

zdrowa-domowa-tortilla_fast_food


4 komentarze:

  1. Dawno nie robiłam takiego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda baaarszo smacznie. Zapisuję przepis! :)
    rilseeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna, uwielbiam takie tortille, narobilas mi smaka :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © 2016 Kasia Koniakowska Blog , Blogger