Czy potrzebujemy brać suplementy diety? Jakie?

Ostatnio mam wrażenie, że powstało mnóstwo suplementów diety, które opanowały nasz rynek. Z tego wszystkiego nie wiemy na, co zwrócić uwagę wybierając odpowiedni preparat. Czy to wszystko jest nam potrzebne? Wszystkie potrzebne nam składniki odżywcze powinny pochodzić z żywności, jednak przez tryb życia jaki prowadzimy, nieodpowiedni wybór jedzenia, powoduje pewnie niedobory witamin, minerałów oraz błonnika pokarmowego. Uważam, że nigdy nie można przesadzać i wybrać takie suplementy diety, które na prawdę są nam potrzebne. Niestety w Polsce jesteśmy bardzo podatni na reklamy i spożywamy najwięcej takich preparatów wśród Europejczyków. Pamiętajmy, że takie preparaty nie zawierają substancji leczniczych i nie leczą chorób. Pomagają tylko utrzymać zdrowie, dostarczyć składników, które brakuje w środowisku czy w naszej diecie. Myślenie, że wezmę profilaktycznie, niekoniecznie nam pomaga. Ja miałam okazję wypróbować produkty Bio Medical Pharma, czyli coś na pamięć i koncentrację - NeuraCaps Smart oraz Licur7000 z witD. Bo według moich obserwacji było mi to w ostatnim czasie bardzo potrzebne.


Torebka z printem ze zdjęć - marka Nicole Lee

naturalne-suplementy-diety

Jak wybrać odpowiednie suplementy diety?



Najbezpieczniej i najlepiej jest skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem i zrobić podstawowe badanie krwi. Nie wszyscy mają jednak mają na to czas i wolą sami zadziałać w tym kierunku, bo po prostu wiedzą, co potrzebują. Podejmując decyzję o suplementacji, trzeba brać pod uwagę m.in. wiek, płeć, tryb życia, rejon w którym się mieszka, ogólny stan zdrowia oraz objawy, które nas niepokoją i chcielibyśmy im zaradzić.

czy-suplementy-diety-sa-potrzebne

Czy suplementy są nam potrzebne?



Najczęściej otwierają nam się oczy, gdy spisujemy wszystko, co jemy na kartkę i zaczynamy analizować składy poszczególnych produktów, ilość spożytych warzyw, owoców, a nawet wody czy napojów. Zazwyczaj taka analiza kojarzy nam się z typową dietą odchudzającą, jednak należy pamiętać, że niedobory wpływają na nasze samopoczucie, energię, koncentrację i ogólny stan zdrowia. Suplementy diety są po prostu uzupełnieniem brakujących składników. Jeśli nie mamy chęci zmienić swojego sposobu odżywiania się, wtedy wręcz jesteśmy zmuszeni po nie sięgnąć. Oczywiście nie możemy popadać w paranoję i brać na wszystko tabletkę z witaminami, bo to nam może bardziej zaszkodzić, niż pomóc. W suplementacji potrzebna jest rozwaga i obserwacją. Jeśli dany preparat nam pomógł po pewnym czasie jego stosowania, to znaczy, że dobrze go dobraliśmy. Gdy nie przynosi efektów, warto go albo zmienić lub skonsultować się z lekarzem czy dietetykiem, bo problem może tkwić gdzie indziej. W przypadku stosowania kilku suplementów i leków o zbliżonym składzie może dojść do przedawkowania substancji i pogorszenia stanu zdrowia. Nie sugerujmy się tylko działaniem, który widzimy na opakowaniu, ale czytajmy składy preparatów.

jaki-suplement-diety-wybrac


Jakie witaminy i składniki odżywcze są nam potrzebne?



Tak jak małym dzieciom podaje się witaminę A, to już dla dorosłych jej zawartość w diecie zazwyczaj przekracza dzienne zapotrzebowanie. Inaczej jest z witaminą C. Dla przykładu w miesiącach jesienno-zimowych u 40% Polaków pokryta jest ona w zaledwie połowie. Niestety jej niedobór zazwyczaj nie objawia się. Warto zatem w tym okresie zwiększyć spożycie owoców i warzyw bogatych w witaminę C oraz dla zwiększenia odporności organizmu. 

Ponad połowa z nas ma za to niedobory witaminy D, szczególnie osoby przebywające dużo w biurze, czy w domu. Najczęściej jesienią i zimą sięgamy po suplementy diety zawierające witaminę D, jednak bacznie należy obserwować objawy, które jej niedobór może wywołać. Zazwyczaj są mini bóle stawów i mięśni, zmęczenie, obniżona zdolność do koncentracji, pogorszenie pamięci, przyrost wagi, czy nawet depresję. Brak tej witaminy lub niewystarczająca jej synteza w skórze powoduje spadek odporności i chroniczne infekcje bakteryjne lub grzybicze.

Badania diety Polaków pokazały, że spożywamy za mało wapnia, magnezu, potasu i mikropierwiastków ( cynk, miedź, selen, jod). Przez to, że jemy za mało dobrych jakościowo ryb i olejów typu rzepakowego lub lnianego, brakuje nam również nienasyconych kwasów tłuszczowych - zwłaszcza omega-3.

jakie-witaminy-sa-nam-potrzebne


Dobierz suplementy diety według potrzeb

W okresie jesienno-zimowym i jeszcze na początku wiosny zawsze ciężko mi się skupić i skoncentrować, stąd mój wybór padł na produkt NeuraCaps Smart. Dodatkowo jego składniki niwelują zmęczenie, znużenie czy senność, wspomagając pracę mózgu. Myślę, że jest to dobry produkt w momentach, gdy potrzebujemy więcej lub dłużej popracować lub uczymy się do egzaminu. Czasami miewałam takie dni bez energii i ciągle chciało mi się spać. Wtedy właśnie sięgałam po ten sumplement diety. Nie brałam go regularnie, tylko wtedy, gdy widziałam potrzebę. Opakowanie dość wydajne, bo ma aż 60 kapsułek, a mi spożycie 1 na dzień w zupełności wystarczało. Działa niby do 4 godzin, ale myślę, że to też nasze nastawienie na to wpływa i moim zdaniem efekt był troszkę dłuższy. Nie będę się rozpisywać na temat naturalnego składu tego preparatu, więc dla zainteresowanych odsyłam do strony producenta i znajduje się tam również sklep - NeuraCaps Smart.

suplementy-na-koncentracje_pamiec

neura-caps-smart_recenzja


Również w naszym klimacie nie ma zbyt wiele słońca i dość często należy uzupełniać niedobory witaminy D. Dlatego nie raz sięgałam po Licur7000 z wit. D. Suplementy diety Bio Madical Pharma to naturalne preparaty, więc ten produkt brałam dość często. Teraz, gdy w końcu nadeszły upały nie jest mi potrzebny, ale już na jesień, jak najbardziej się przydaje. 

Ten produkt jest zadziwiający i dowiedziałam się, że zawarta w nim płynna kurkumina to główny, aktywny składnik kurkumy. Ta przyprawa od tysięcy lat jest powszechnie używana i ma w sobie naturalną moc, poprawiającą nasze zdrowie. Lista jej działań prozdrowotnych wciąż się wydłuża. Powszechnie znane działanie to: przyspieszenie procesów naprawczych w ludzkim mózgu, ma działanie przeciwzapalne, przeciwutleniające, jest przydatna w profilaktyce i leczeniu wielu nowotworów. Nawet jest dobra na dolegliwości trawienne. Jeszcze muszę Wam napisać, co przekonało mnie akurat do tego preparatu, gdyż kurkumina jest słabo przyswajalna przez nasz organizm. Według innowacyjnej technologii kurkumina zawarta w Licur700 z wit D wchłania się 185 razy lepiej, niż standardowy ekstrakt z kurkumy i utrzymuje się w osoczu krwi przez 24 godziny.

licur7000_witamina-D_opinia

suplement-z-witamina-D

jak-zmniejszyc-zmeczenie

kiedy-siegnac-po-suplement-diety


Oczywiście w ofercie marki Bio Madical Pharma jest jeszcze więcej naturalnych suplementów diety. Ja miałam przyjemność wypróbować te 2 produkty i jeśli pojawią się u mnie jeszcze jakieś inne objawy, na pewno zerknę na stronę, aby dobrać odpowiedni suplement diety dla siebie. Niestety będąc już po 30-stce częściej dbam o zdrowie, zwracam uwagę na pierwsze symptomy i zrobiłam się jakaś taka bardziej wyczulona na różne dolegliwości, ale oczywiście z wszystko z umiarem i z głową. Pamiętajcie zawsze w razie jakiś niepewności i dylematów zdrowotnych warto zrobić sobie badanie krwi za te kilka złotych i skonsultować wyniki z lekarzem. Zdrowie jest najważniejsze i mamy je tylko jedno!


5 komentarzy:

  1. Ja osobiście wole nie brać, jakoś się boję :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. nie używam tego typu suplementacji. zdecydowanie można je znaleść w naszej codziennej diecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie tylko na włosy, ale to czasem, żadnych innych nie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam wrażenie, że jakby poszła teraz na badania to miałabym niedobór wszystkiego. Często jestem niewyspana i jakoś tak gorzej się czuję. Chyba czas się tym zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uciekam od suplementów, jak tylko można, stawiam na zdrowy tryb życia, odpowiednią zindywidualizowaną dietę i aktywność fizyczną. Jak na razie się sprawdza. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli spodobał ci się mój blog zapraszam do obserwowania ;)

Copyright © 2016 Kasia Koniakowska Blog , Blogger